Výhody vs. nevýhody nakupovania cez internet

Nakupovanie cez internet má nesporne svoje kladné aj záporné stránky. Ako hlavnú výhodu nákupu v našom eshope vidíme v pohodlnosti. Nákup tovaru môžeš realizovať priamo doma z obývačky alebo prostredníctvom mobilného telefónu hoci aj v prostriedkoch MHD.

Klient nie je obmedzovaný otváracími hodinami v predajni.  U nás sa ti nestane, že ti zatvoríme pred nosom.  My máme otvorené 24 hodín 7 dní v týždni. Toto ocenia najmä tí, ktorí nebývajú vo veľkom meste alebo mamičky na materskej dovolenke.  Ušetríme ti čas a náklady na cestovanie do obchodov. Nemusíš už viac tráviť čas chodením z jedného obchodu do druhého. Nehovoriac o prípadnom sklamaní, že nenájdeš vhodný model alebo veľkosť. Sama dobre viem, čo znamená nakupovanie v obchodnom centre s dvomi malými deťmi :).

Čas ti určite šetrí aj to, že ponuky jednotlivých obchodov si vieš ľahko porovnať .

Za jedinú nevýhodu je možné považovať fakt, že kupovaný tovar vidíš iba na obrazovke svojho monitoru. Hoci sa snažíme pri produktoch uvádzať podrobné informácie a viacero obrázkov, musím priznať, že tovar si nemôžeš obzrieť, chytiť do ruky alebo vyskúšať pred jeho zaplatením

Druhou často spomínanou nevýhodou je to, že klient musí počítať s platením poštovného a balného. Túto nevýhodu sme sa snažili eliminovať tým, že pri nákupe nad 50 Eur neúčtujeme dopravu v prípade platby prevodom na bankový účet alebo platobnou kartou. V prípade platby na dobierku účtujeme poplatok vo výške 1,2 EUR.

Viacerí obchodníci uvádzajú dodaciu lehotu podľa druhu tovaru od 7 do 14 dní, výnimočne o niečo dlhšie.  Toto sa ti u nás stať nemôže, pretože pre zákazníka sú viditeľné iba tie produkty, ktoré sú aj reálne skladom a sme schopní ich do 2 dní doručiť. Produkt, ktorého skladové množstvo klesne na nulu sa automaticky prestane zobrazovať.

Kuriérska spoločnosť ti tovar doručí na tebou zvolenú adresu.

A čo v prípade, ak ti doručený tovar nesedí alebo si ho z iného dôvodu nechceš ponechať? Môžeš využiť svoju zákonnú možnosť a tovar vrátiť do 14 dní od doručenia. Viac informácií nájdeš v reklamačnom poriadku.

Záverečná rada znie: Vždy si na stránke eshopu skontroluj, či sú uvedené úplné firemné údaje prevádzkovateľa eshopu, čím sa vyhneš podvodníkom. Prostredníctvom rôznych registrov (www.orsr.sk, www.zrsr.sk ) si vieš ľahko skontrolovať existenciu prevádzkovateľa. Veľa o kvalite eshopu prezradia aj recenzie od zákazníkov. Overené cenové porovnávače (www.heureka.sk,www.glami.sk, www.najnakup.sk, atď.) už vedia odhaliť prípady, ak si spoločnosť písala pozitívne recenzie sama. Veľký pozor si je treba dávať v prípade nákupov cez sociálne siete, kde je veľké množstvo podvodných predajcov, pri ktorých poznáš iba ich „nickname“.